Ystävyysseurakuntatoiminta

" Ystävyysseurakuntatoiminnan tarkoituksena on edistää kirkkojen, seurakuntien ja niiden jäsenten keskinäistä yhteyttä sekä kasvamista yhteisessä kristillisessä uskossa ja palveluvastuussa"

(Kirkon ulkoasiain keskus)

Laitilan seurakunnassa rukoillaan ystävien puolesta Virossa.

Harju-Madisen seurakunta, Viro

Ystävyysseurakuntamme Harju-Madise Virossa on Nousiaisten rovastikunnan seurakuntien yhteinen ystävyysseurakunta. Laitilan seurakunta on tukenut tätä ystävyysseurakuntatoimintaa vuodesta 2018 lähtien. Harju-Madisen seurakunta sijaitsee Harjun maakunnassa, Padisen kunnassa olevassa Madisen kylässä. Matkaa Tallinnasta on n. 50 km. Kirkko on eräs kauneimmista Viron maaseutukirkoista. Sen tornissa toimii majakka merenkulkijoille.Seurakunnan kirkkoherrana toimii Reet Eru.

Yhteistyötä koordinoi rovastikunnan työryhmä, jossa Laitilan seurakunnan edustaja on mukana.

Harju-Madisen seurakunnan sivut löytyvät osoitteesta: www.harjumadise.ee