VARTTUNUT VÄKI

Varttuneelle väelle suunnattu Arkiehtoollinen ja lounas on kerran kuukaudessa torstaisin klo 11 kirkossa ja sen jälkeen diakoniatyön tarjoama lounas ja seurustelua Kirkkokodissa.

Varttunutta väkeä kutsutaan myös Kirkkokdille maanantaiseen (klo 10.30 alkaen) Kirkonsoppaan ruokailemaan (3€) ja tapaamaan toisia.

Opistotalolla pidetään kerran kuukaudessa tiisataisin klo 13 Varttuneen väen iloisia iltapäiviä. Niissä ohjelmassa on aina ainakin kahvittelua, seurustelua ja bingoa. Osallistumismaksu on 5€. Tilaisuudet pidetään yhteistyössä Laitilan kaupungin, Vanhaintuki ry:n ja Eläkeliiton Laitilan yhdistyksen kanssa.

Kaikissa kysymyksissä voi ottaa yhteyttä diakoniatyöntekijään ja pyytää halutessaan kotikäynnille. Yksinäisyyttä kokevat ikäihmiset voivat myös pyytää lähimmäispalvelun vapaaehtoista ystäväkseen. Tarkempaa tietoa asiasta saa diakoniatyöntekijöiltä.

Diakoniatyöntekijä, pappi tai kanttori on yhteydessä kaikkiin 80, 90 tai 100-vuotta täyttäviin seurakuntalaisiin ja tarjoutuu vierailulle syntymäpäivän aikaan. Tarkempaa tietoa syntymäpäivävierailusta voi halutessaan kysyä kirkkoherranvirastosta.

Seurakunnan työntekijät kohtaavat myös laitoksissa asuvia varttuneita kuukausittaisissa hartaushetkissä.

Varttuneelle väelle on oma joulujuhla joulukuun alussa.

Erilaisista tapahtumista ilmoitetaan paikallislehdessä, seurakunnan tv-kanavalla (81) sekä internetsivuilla.