Tytöt poseeraa

NUORILLE

Seurakunnan nuorten parissa tehtävä työ mahdollistaa ja tukee nuoren kristillistä ja kokonaisvaltaista kasvua ja osallisuutta.

Sen lähtökohtana on jokaisen nuoren oikeus kasvaa yhdessä toisten kanssa, kokea oppimisen iloa ja saada tukea kasvuunsa eri toimintamuodoissa mm. innostaja- ja vaikuttajaryhmätoiminta, leirit, peli- ja oloillat, laulava joulukortti -ryhmä, erilaiset tapahtumat ja projektit.

Innostajatoiminta

kokoaa ja aktivoi rippikoulun käyneitä nuoria usean vuoden ajan.
Innostajatoiminnassa on tärkeää turvallisuus, yhteys, ilo ja nähdyksi tulemisen kokemus. Toiminta tukee nuoren kristillistä identiteettiä, persoonallista kasvua, itsetunnon kehittymistä ja vuorovaikutustaitoja. Innostajana nuorella on mahdollisuus toimia tärkeässä tehtävässä mm. alakouluikäisten leireillä sekä rippikouluissa.

Vaikuttajaryhmätoiminta

on lähtenyt käyntiin kirkkolain uudistuksen myötä. Vaikuttajaryhmän tehtävänä on vaikuttaa asioiden valmisteluun ja päätöksentekoon sekä osallistua seurakunnan toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen. Vaikuttajaryhmään valitun tulee olla konfirmoitu ja alle 29 -vuotias seurakunnan jäsen.

Nuorisotoimisto sijaitsee Seurakuntakodilla, Kauppakatu 8, missä voit mm. tavata ja jutella nuorisotyöntekijän kanssa mistä tahansa mieltä askarruttavasta asiasta luottamuksellisesti.

Mediapaja

tutustutaan striimaukseen, videokuvaukseen ja
valokuvaukseen. Pajassa tuotetaan mm. materiaalia
seurakunnan käyttöön, sekä osallistutaan
livelähetysten toteuttamiseen.

Musaryhmä

toimii projektiluontoisesti. Ohjelmassa mm. Laulava
joulukortti, joka kiertää viemässä jouluisen
laulutervehdyksen.

Tarkemmat ajat ja tiedot kaikesta nuorisotyöstä löydät seurakunnan kotisivuilta ja paikallislehdestä.

Lisätietoja:
Pia Penttinen